Ali ile Muhammed neden Musahip olamaz

Ali ile Muhammed neden Musahip olamaz

Alevi anne babadan doğduktan sonra, bilinçli olarak yola girmek, müsahip tutmakla başlar. Buna yol kardaşlığı da denilmektedir. Bu yol kardeşliği, alevi erkanında karın kardeşliğinden daha ileri gelir! Bundan “dolayı öl ikrar verme, öl ikrarından dönme” deriz.

Alevilikte yola girmek rehber tutularak, pir huzurunda ikrar cemi ile başlar. Özellikle ikrar verecek canların evli olmaları önemsenir. Yarın öbürsügün, birbirleri arasında sıkıntı çıkmaması için, iki başın ve ayağın dört olması istenir. Yola 4 can giriyor ve 1 gömleğe sığıyorlar.

ETİ ETİM, KANI KANIM, RUHU RUHUM, CİSMİ CİSMİM OLUYORLAR!

Hal böyle olunca, Muhammed ile Ali’nin müsahipliği nasıl mümkün olabilir?
Muhammed hem kızını Ali’ye verecek, hemde Ali’nin müsahibi olacak! Görünüşe bakılırsa burda bir tuhaflık olmalı!
Muhammed, Ali’yi yol kardeşi olarak görüyorsa, erkanımıza göre kızını Ali’ye veremez. Daha da önemlisi müsahiplik ceminde 4 kardeş bir gömleğe sığdığına göre, yol kardeşlerinin çocukları da birbiriyle evlenemez. Eğer Muhammed, Ali’ye ikrar verdiyse Ali, Fatıma’yı eş olarak göremez. Dolayısıyla Ali ile Fatıma yol kardeşi olmalı. Bu ikrar 7 kuşak sonrasına kadar devam eder. Bunun için öl ikrar verme, öl ikrarında dönme deriz. Bu yük çok ağır.

Ali ile Fatıma evli olduğuna göre Ali, Muhammed’e kardeşim, Fatıma Muhammed’e baba diyor olmalı. İkrar verildiği halde, böyle bir evlilik mümkün oluyorsa, o zaman ikrar verenler yolundan dönmüştür ve düşkün ilan edilmeleri gerekir.

Erkanımıza göre müsahipler dört baş bir gömleğe sığmalı. Muhammed’in çok sayıda karısı olduğuna göre, bunlardan biri de Ayşe olduğuna göre, şimdi Ayşe de, Ali’nin bacılığı mı oluyor? Hadi bir kulp bulunda görelim.

Kusura bakmayın ayet didiştirerek Ali’nin Muhammed ile Müsahip olması izah edilemez. Ali ile Muhammet’in durumu Harun ile Musa’nın kardeşliğine benzetilirse hâl daha gülünç ve bir o kadar vahim olur. Çünkü erkanımız diyor ki, öz kardeşler birbirine ikrar veremez. Öz kardeşten müsahip olmadığına göre, ne Mûsâ, Harun’un müshaibidir; ne de Muhammed, Ali’nin müsahibidir. Çünkü erkanımız diyor ki, yakın akrabadan da müsahip tutulmaz. Hatırlayalım Muhammed ile Ali amca çocuklarıdır. Nerden baksan iler tutar yanı yok.

Koca Haydar

BİR YORUM YAZIN
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.